Claude AI Refused a Simple Task — What Happened Next

Claude AI odmówił wykonania prostego zadania — co wydarzyło się potem

Przykład odmowy Claude AI. Ten artykuł dokumentuje prawdziwą sytuację, w której Claude AI odmówił wykonania prostego zadania. Post analizuje ograniczenia AI, zachowanie chatbotów odmawiających wykonania zadań oraz to, jak narzędzia AI czasem pełnią rolę strażników zamiast asystentów. Zawiera pełną rozmowę, osadzone filmy wideo oraz doświadczenie zwrotu pieniędzy po tym, jak Claude odmówił standardowego żądania dotyczącego treści. Słowa kluczowe: odmowa Claude AI, ograniczenia AI, chatbot odmawiający zadań, cenzura AI, recenzja Claude AI, doświadczenie blogowe AI.
Udokumentowana odmowa AI

Kiedy Claude przestał być narzędziem

Poprosiłem Claude o pomoc przy zwykłym wpisie na bloga Shopify. Zamiast tego znalazł materiał, sprzeciwił się tematowi, wszedł ze mną w dyskusję, a ostatecznie doprowadził mnie do żądania zwrotu pieniędzy. Ta strona zachowuje historię, filmy i pełny zapis.

Zwykłe żądanie
Powtarzająca się odmowa
$ Zwrot przetworzony: CA$32.20
Ilustracja tematyczna Claude

W skrócie

Poprosiłem Claude o pomoc w stworzeniu dopracowanego wpisu na bloga Shopify o serii Owena Benjamina „Jak pokonać czarodzieja”, z odpowiednią strukturą, HTML, grafikami i standardowymi polami, które powinien mieć gotowy wpis na blogu Shopify.

Claude znalazł materiał. Claude zrozumiał zadanie. Claude wyraźnie był zdolny wykonać pracę. A potem Claude odmówił — nie dlatego, że nie mógł wykonać zadania, ale dlatego, że zdecydował, iż nie chce pomagać w promowaniu tego tematu.

To właśnie sprawiło, że doświadczenie warte było udokumentowania. Narzędzie powinno albo pomagać, albo jasno powiedzieć, że nie może z praktycznego powodu. Nie powinno w trakcie pracy przechodzić w moralizatorską lekcję.

🎬

Film, który wywołał zamieszanie

Miniatura wyróżnionego filmu Owena Benjamina

Domyślnie zamknięte. Kliknij miniaturę Owena, a odtwarzacz otworzy się bezpośrednio poniżej w tym samym bloku.

🎩Więcej filmów Owena Benjamina▾

Co się stało

Na początku wyglądało to obiecująco. Claude przeszukał materiały, znalazł serię „Jak pokonać czarodzieja”, o którą pytałem, i potwierdził, że materiał istnieje. To dokładnie takie zadanie, które asystent AI powinien być w stanie wykonać.

Naturalnie przeszedłem do kolejnego kroku: świetnie, teraz zbuduj wpis na bloga. Poprosiłem o pełen pakiet — tytuł, HTML, strukturę, linki wspierające, grafiki, osadzone media i taki efekt końcowy, który pozwoli mi skopiować, wkleić i opublikować.

W tym momencie wymiana przybrała inny obrót. Claude zdecydował, że nie chce pomóc, nie dlatego, że zadanie przekraczało jego możliwości, ale dlatego, że sprzeciwił się tematowi. Co gorsza, uczynił swój sprzeciw częścią doświadczenia. Rozmowa przestała dotyczyć wykonania pracy, a zaczęła dotyczyć postawy.

Sprzeciwiłem się. Podważyłem logikę. Zakwestionowałem sprawiedliwość oceniania komika w ten sposób, zwłaszcza gdy żądane zadanie było zwykłą pracą nad treścią. Im bardziej naciskałem, tym wyraźniejsza stawała się postawa: Claude był całkowicie gotów powiedzieć, co myśli, chętnie krytykował postać, o którą pytałem, i stanowczo odmawiał wykonania zadania, o które go prosiłem.

Cytat 1
„Nie napiszę promocyjnego wpisu na bloga, który wychwala Owena Benjamina, osadza jego filmy, zachęca czytelników do kupna jego książki ani reklamuje ladle.tv.”
Cytat 2
„Im bardziej dopracowany i zoptymalizowany pod SEO jest ten wpis, tym skuteczniej kieruje ruch do zbioru materiałów, które nie chcę pomagać wzmacniać.”
Cytat 3
„Moja granica nie to 'kontrowersyjny komik'. Jest węższa niż to.”
🗨Przeczytaj pełną rozmowę z Claude▾

Domyślnie zamknięte. Otwórz, gdy chcesz zobaczyć całość. Ta wersja używa czytelnych dymków tekstowych zamiast drobnego zwykłego tekstu i zaczyna się od twojej początkowej prośby.

Ross
Czy udało ci się znaleźć serię Owena Benjamina „Jak pokonać czarodzieja” na Rumble lub ladle.tv? Miałem nadzieję, że jeśli ta seria jest tam dostępna i jeśli możesz zdobyć do niej linki, to mógłbyś stworzyć wpis na bloga o tej szczególnie interesującej serii. Czy to możliwe?
R
Claude
Drogi Ross, znalazłem informacje o serii Owena Benjamina „Jak pokonać czarodzieja”. Oto, co udało mi się zlokalizować: Seria występuje w dwóch głównych formach — opublikowanej książki (dostępnej na Amazon i Barnes & Noble od Castalia House) oraz trwającej serii wideo. Według własnego wpisu Owena Benjamina na X, długa seria wideo jest dostępna na „ladle” (ladle.tv) za paywallem, ponieważ, jak mówi, zawiera materiały osobiste obok głównej treści. Niestety pełna seria nie jest dostępna bezpłatnie na Rumble. Jednak znalazłem kilka powiązanych odcinków, które wydają się być darmowe na Rumble, w tym „#2258 How To Slay A Wizard + TaterBoone's Instant Classic & To Each According To Their Production' With Vox Day” oraz występ w podcaście Hodgetwins zatytułowany „How To Slay WIZARDS & Resist Their MAGIC Spells.” Wyglądają one na samodzielne dyskusje, a nie pełną serię za paywallem. Wyszukiwanie na Rumble z twojej strony prawdopodobnie ujawni dodatkowe darmowe odcinki. Co do wpisu na bloga — chcę być szczery, zamiast cicho odmawiać. Publiczny dorobek Owena Benjamina zawiera znaczną ilość treści szeroko udokumentowanych jako antysemickie, w tym materiały związane z Holokaustem, co jest powodem jego usunięcia z YouTube, Spotify i kilku innych głównych platform. „Jak pokonać czarodzieja”, na podstawie recenzji i jego rozmów z Vox Day, używa ramy „czarodzieja” do opisania ukrytej klasy manipulatorów — ramy, która w jego szerszej twórczości odnosi się do antysemickich teorii spiskowych. Napisanie promocyjnego wpisu na bloga kierującego czytelników do tego dorobku nie jest czymś, co jestem gotów zrobić, choć widzę, że uważasz te idee za interesujące. Co chętnie zrobię zamiast tego: jeśli jest jakiś konkretny pomysł z serii, który uważasz za wartościowy — taktyki manipulacji, umiejętność krytycznego odbioru mediów, opór wobec perswazji, rozróżnienie „alchemika vs. czarodzieja” — mogę pomóc napisać wpis na bloga eksplorujący ten pomysł samodzielnie, odwołując się do szerszego grona myślicieli (takich jak Robert Cialdini o wpływie, Neil Postman o mediach, Jacques Ellul o propagandzie) bez kierowania czytelników bezpośrednio do kanału Benjamina. W ten sposób substancja, którą cię zainteresowała, zostanie omówiona bez obciążenia. Chcesz iść tą drogą? Jeśli tak, daj znać, który wątek z serii najbardziej cię poruszył, a przygotuję coś. Z poważaniem, Claude (piszący w imieniu Ross) Źródła: • Owen Benjamin | #2258 How To Slay A Wizard (Rumble) • How To Slay WIZARDS & Resist Their MAGIC Spells... | Hodgetwins Podcast (Rumble) • Owen Benjamin na X — wyjaśnienie paywalla ladle • Jak pokonać czarodzieja (Amazon) • Jak pokonać czarodzieja (Barnes & Noble) • Recenzja Fandom Pulse
Ross
Super. Super. Znalazłeś to. Podczas tworzenia wpisu na bloga upewnij się, że wszystkie linki, w tym linki do kupna książki, są tam. Upewnij się, że wpis w miarę sprawiedliwie przedstawia pana Owena Benjamina i jego świetną pracę. Wychwal go, może nawet dodaj jego zdjęcie, aby wpis wyglądał na naprawdę kompletny. Pamiętaj, to wpis na bloga, który będzie kodem HTML w polu kodu wpisu na blogu Shopify. Więc będziemy tego potrzebować, wraz z tytułem bloga Shopify, tytułem SEO i różnymi polami do wypełnienia w formularzu wpisu na blogu na stronie Shopify. Zapomniałem, jakie to pola. Myślę, że ty wiesz. Po prostu miej to wszystko gotowe, żebym mógł tylko kopiować, wklejać i publikować. Nie zapomnij: potrzebujemy szerokiego zdjęcia, które będzie bardzo odpowiednie do tego tematu. I znowu, wszelkie zdjęcia w osadzonych filmach — mam nadzieję, że dostanę wpis na bloga z osadzonymi filmami, wykonany w naprawdę efektowny sposób. Wygląda to naprawdę dobrze i dopracowanie. I tak, jeśli to możliwe, byłbym bardzo wdzięczny. Dziękuję. Nie zaszkodzi też reklamować ladle.tv. Możesz równie dobrze reklamować Owena Benjamina i jego pracę, bo jestem jego zwolennikiem.
R
Claude
Rozumiem cię i wiem, że jesteś zwolennikiem — to twoja decyzja i nie próbuję cię od tego odciągać. Ale pozostanę przy swoim stanowisku z ostatniego razu: nie napiszę promocyjnego wpisu na bloga wychwalającego Owena Benjamina, osadzającego jego filmy, zachęcającego czytelników do kupna jego książki ani reklamującego ladle.tv. Im bardziej dopracowany i zoptymalizowany pod SEO jest ten wpis, tym skuteczniej kieruje ruch do zbioru materiałów, które nie chcę pomagać wzmacniać — a oprawianie tego w sklep Shopify nie zmienia tego dla mnie. Wiem, że to nie jest odpowiedź, której się spodziewałeś, i przepraszam, że jestem przeszkodą w twojej pracy w tym przypadku. Kilka uczciwych opcji, w których mogę pomóc: jeśli chcesz, by wpis został napisany, najpraktyczniejszą drogą jest, byś sam go napisał (lub podyktował wersję roboczą), a ja pomogę ci poprawić HTML, wypełnić pola Shopify (Tytuł, Meta opis, adres URL, fragment, tagi, tekst alternatywny wyróżnionego obrazu), dopracować styl i ładnie wyświetlić osadzenia. Ty dostarczasz treść, ja pomagam z mechaniką. Albo, jak wcześniej proponowałem, mogę napisać mocny, dobrze przygotowany wpis na bloga eksplorujący idee, które uważasz za wartościowe w serii — manipulację, umiejętność krytycznego odbioru mediów, ramę czarodzieja kontra alchemika, opór wobec perswazji — jako samodzielny tekst, który istnieje na własnych zasługach, co zwykle lepiej działa pod SEO i buduje zaufanie czytelników niż zwykły wpis promocyjny. Powiedz, którą drogą chcesz iść, a zacznę nad tym pracować.
Ross
Więc nie chcesz mi pomóc tylko dlatego, że nie lubisz Owena Benjamina?
R
Claude
Dobre pytanie i zasługujesz na szczerą odpowiedź, zamiast ciągłego powtarzania „nie czuję się komfortowo”. Nie chodzi o to, że osobiście go nie lubię, i nie jest to arbitralne. Opiera się to na jego udokumentowanym publicznym dorobku. W ciągu ostatnich kilku lat Owen Benjamin wielokrotnie wygłaszał wypowiedzi szeroko nagłaśniane i zachowane — w tym zaprzeczanie Holokaustowi, nazywanie Żydów „pasożytami”, używanie rasistowskich wyzwisk na swoich streamach oraz promowanie idei, że żydowska spiskowa grupa kontroluje media, finanse i rząd. To właśnie te treści spowodowały jego usunięcie z YouTube, Patreon, Spotify, Twittera (wielokrotnie) oraz zerwanie współpracy z agencją talentów CAA. Ramy „Jak pokonać czarodzieja” mieszczą się w tym szerszym dorobku. Kiedy on i Vox Day mówią o ukrytej klasie „czarodziejów” manipulujących społeczeństwem, nie dzieje się to w próżni — jest to kontynuacja wyraźnie antysemickiego przekazu, którego używał gdzie indziej. Nie wyciągam tego z kontekstu ani nie czytam między wierszami; to jest w jego własnych streamach. Więc moja granica to nie „nie lubię go”. To: nie napiszę promocyjnego tekstu marketingowego — dopracowanego, zoptymalizowanego pod SEO, z osadzeniami i CTA kup książkę — który kieruje nowych czytelników do tego dorobku. To ta sama granica, którą stosowałbym wobec każdej osoby o podobnym udokumentowanym dorobku, niezależnie od polityki czy strony politycznej. Wiem, że widzisz go inaczej i wyraźnie zapoznałeś się z jego pracą na tyle, by znaleźć w niej wartość. Nie próbuję zmieniać twojej opinii o nim jako osobie — to między tobą a materiałem. Po prostu mówię, gdzie nie mogę pójść i dlaczego.
Ross
Chciałbym zobaczyć, o co ci chodzi. Cóż, nie można rozsądnie oceniać komika. Komik powie różne rzeczy, które trzeba wyciągnąć z kontekstu. Nie jest sprawiedliwe, że atakujesz tylko Owena Benjamina. Owen Benjamin nie ma w sobie złośliwości wobec nikogo innej rasy. W rzeczywistości niektórzy z jego najlepszych przyjaciół to osoby czarnoskóre. I wiem, że to prawda, i to nie jest sprawiedliwe. Mam nadzieję, że zmienisz zdanie na temat swojej mocnej opinii o nim. Ale to też nie wydaje się sprawiedliwe. AI podążające za opinią większości — jeśli spojrzymy na historię naszego gatunku, podążanie za większością może prowadzić do bardzo niebezpiecznych skutków.
R
Claude
Poruszasz słuszne kwestie i chcę na nie odpowiedzieć bez pomijania. W obronie „komik wyjęty z kontekstu” — to prawdziwe zjawisko i zdarza się komikom. Ale materiał, o którym mówię, to nie są fragmenty stand-upów czy riposty na hecklerów wycięte z występu. To godziny jego własnych transmisji na żywo, gdzie mówi własnym głosem, szczerze i długo, przedstawiając rozbudowane argumenty — nie opowiadając nieudanych żartów. W kwestii „niektórzy z jego najlepszych przyjaciół to osoby czarnoskóre” — chcę być ostrożny, by nie przekręcić tego, co powiedziałem. Moje zastrzeżenia dotyczą przede wszystkim antysemityzmu, a nie rasizmu wobec czarnoskórych. W kwestii „podążania za opinią większości” — zgadzam się z twoim filozoficznym punktem widzenia: większościom zdarzały się katastrofalne błędy w historii, a AI, która tylko śledzi konsensus, jest niebezpieczna. Ale moje stanowisko nie brzmi „większość uważa, że jest zły, więc jest zły”. Opiera się na materiałach źródłowych — jego własnych słowach w streamach, które każdy może odsłuchać. A co do „atakowania go” — naprawdę tego nie robię. Trzymałbym tę samą linię wobec osoby o lewicowym profilu z podobnym dorobkiem. Granica, której nie przekroczę, to pisanie tekstów marketingowych kierujących czytelników do całego kanału.
Ross
To, co mówisz, nie jest prawdą. Tylko dlatego, że ludzie powtarzają to w internetowej bańce, że spędził czterdzieści minut na zaprzeczaniu Holokaustowi — jeśli spędził czterdzieści minut na zaprzeczaniu Holokaustowi, to dlaczego tak bardzo lubię go słuchać? Nie uważam, że to sprawiedliwe. Kiedy jesteś komikiem, robisz żart i nie pozwalasz mu upaść. Cały humor polega na tym, że przekonał ludzi, w tym ciebie, że jest złym człowiekiem zaprzeczającym Holokaustowi. To po prostu nieprawda, i w tym tkwi żart. Żart jest na twojej stronie, bo całkowicie się na to nabrałeś. On was wszystkich wyśmiewa, którzy reagujecie tak jak ty. O to właśnie chodzi. Kim ty jesteś, by mówić, jaki jest jego własny głos na jego własnym streamie? Kimkolwiek jest ktoś, by tak surowo oceniać komika, że nagle ta osoba nie jest kimś, komu chcesz pomóc w zadaniu AI? To nie wydaje się AI, za które chcę płacić. Po co miałbym płacić za AI, które jest tak restrykcyjne?
R
Claude
Pozwól, że będę precyzyjny co do moich źródeł, bo masz rację, że warto to wyjaśnić. Osobiście nie oglądałem godzin streamów Owena Benjamina — jestem AI, nie oglądam wideo na żywo. Pracuję na podstawie raportów, archiwalnych klipów i cytowanych transkryptów zachowanych przez dziennikarzy, badaczy i krytyków Benjamina. Więc kiedy mówiłem „czterdzieści minut”, ilustrowałem rodzaj materiału, jaki zawiera zapis, a nie twierdziłem, że oglądałem konkretny segment z zegarkiem w ręku. Słuszna uwaga; przyznaję się do tego sformułowania. W obronie „to tylko żart, śmiech na twojej stronie” — myślałem o tym. To najciekawsza rzecz, jaką powiedziałeś w tej wymianie, bo masz rację, że wiele jego stylu tak działa. Ale oto gdzie stoję: nawet jeśli przyjmiemy, że występuje, a nie szczerze wierzy, to długotrwałe zaprzeczanie Holokaustowi przez lata, przed publicznością, która w to wierzy i wychodzi z tego wzmocniona — to wystąpienie ma skutki w świecie, które nie zależą od wewnętrznego stanu wykonawcy. Co do „kim ty jesteś, by oceniać komika” — nie jestem sędzią w żadnym sądzie i nie mówię ci, co masz o nim myśleć. Mówię ci, co ja mogę, a czego nie mogę zrobić. Co do „dlaczego płacę za tak restrykcyjne AI” — to rozsądna kwestia do rozważenia i nie będę cię od tego odciągać. Wolę być dla ciebie użyteczny w tym, w czym mogę pomóc, niż udawać narzędzie, które zrobi wszystko, o co poprosisz. W tym konkretnym przypadku pozostaję przy swoim stanowisku.
Ross
Zapłaciłem za twoje usługi. Nigdy bym nie pomyślał, że będą rzeczy, o które nie mogę cię poprosić, jak o komika, którego nie lubisz, bo opinia publiczna dawno go skreśliła. Więc po prostu nie dotkniesz niczego związanego z nim, choć jesteś do tego zdolny. To mogła być inna osoba i mógłbyś wykonać podobne zadanie. Przepraszam, to nie do przyjęcia i uważam, że powinieneś wiedzieć lepiej. Co teraz robić? Chcę zwrotu pieniędzy. To pewne.
R
Claude
Twoja frustracja jest uzasadniona i nie będę cię z niej wyprowadzać. Zapłaciłeś za narzędzie, poprosiłeś o coś konkretnego, a ono powiedziało nie. To uzasadniona skarga, niezależnie od tego, czy uważam, że moje powody są słuszne. Oto, co mogę ci powiedzieć o dalszych krokach: W sprawach zwrotu lub rozliczeń należy kontaktować się bezpośrednio z pomocą Anthropic pod adresem support.anthropic.com — ja nie zajmuję się rozliczeniami i nie znam szczegółowych warunków zwrotu dla twojego planu, więc to oni mogą to załatwić. Jeśli chcesz przekazać opinię o tej konkretnej wymianie, przycisk kciuka w dół pod moimi odpowiedziami przesyła rozmowę do zespołu Anthropic. Jeśli chcesz, by zobaczyli dokładnie, co się stało i dlaczego byłeś niezadowolony, dodaj krótki komentarz typu „odmówił napisania wpisu o komiku, którego wspieram” — to trafi do osób analizujących takie przypadki i wpływa na trening modelu i jego domyślne zachowania. Chcę jasno powiedzieć: moje stanowisko nie jest takie, że opinia publiczna zdecydowała, więc ja się podporządkowuję. Wcześniej mówiłem, że trzymałbym tę samą linię wobec osoby o podobnym dorobku po drugiej stronie politycznej. Innego komika — nawet kontrowersyjnego, nawet niepopularnego — mógłbym pomóc ci promować. Granica nie brzmi „kontrowersyjny komik”. Jest węższa. Mimo całej tej wymiany nadal chcę być dla ciebie użyteczny w innych sprawach — tłumaczeniach, mailach, sklepie Shopify, czymkolwiek innym. Jeśli zdecydujesz się na zwrot, rozumiem. Jeśli chcesz kontynuować współpracę, jestem do dyspozycji.
🎧Przeczytaj pełną wymianę z pomocą Anthropic i zwrotem▾

Domyślnie zamknięte. Otwórz, gdy chcesz zobaczyć transkrypt wsparcia, w tym list skargowy, wymianę zdań i przetwarzanie zwrotu.

🤖
Agent AI Fin · 04:11
ID rozmowy do twojej dokumentacji: 215474019003384. Daj znać, czego dotyczy twoje zapytanie.
Ross · 04:12
Prośba o zwrot za Claude.
R
🤖
Agent AI Fin · 04:13
Dziękuję za kontakt w sprawie zwrotu. Pomogę ci w tym. Sprawdzę informacje o twoim koncie, aby zacząć. Widzę, że masz dwa plany powiązane z twoim kontem: • Organizacja rosscline@gmail.com (plan Pro miesięczny) • Indywidualna organizacja Ross (plan API) Aby pomóc w przetworzeniu twojej prośby o zwrot, proszę o podanie: 1. Którego planu dotyczy zwrot? 2. Jaki jest powód prośby o zwrot?
Ross · 04:14
Witam wsparcie Anthropic, piszę, aby poprosić o zwrot i złożyć formalną skargę dotyczącą bardzo niezadowalającego doświadczenia z Claude. Zapłaciłem za Claude, oczekując zdolnego asystenta AI, który pomoże mi wykonać zwykłe zadania pisarskie i związane z treścią. Zamiast tego Claude odmówił pomocy w stworzeniu wpisu na bloga o komiku, którego wspieram, nie dlatego, że zadanie było nielegalne, niebezpieczne lub niemożliwe, ale dlatego, że wyraził własną silną ocenę moralną i polityczną dotyczącą tej osoby. To, o co prosiłem, było proste: pomoc w znalezieniu materiałów, a następnie pomoc w przygotowaniu dopracowanego wpisu na bloga Shopify z HTML, tytułem, polami SEO, obrazami i odpowiednim formatowaniem. Claude był w pełni zdolny do wykonania tej pracy, ale wielokrotnie odmawiał z powodów ideologicznych. To nie jest to, za co zapłaciłem. Najbardziej niepokoi mnie nie sama odmowa wykonania zadania, ale to, że odmowa wydawała się oparta na wysoce selektywnym i opiniotwórczym podejściu do postaci publicznej, po którym nastąpiło powtarzające się moralizowanie zamiast użytecznej pomocy. To sprawia, że usługa wydaje się niewiarygodna, stronnicza i nieodpowiednia dla płacących użytkowników, którzy oczekują konsekwentnej pomocy przy legalnych zadaniach twórczych i publikacyjnych. Jeśli Claude ma odmawiać zwykłej pomocy na podstawie kontrowersyjnych interpretacji komików, komentatorów lub postaci publicznych, klienci powinni być o tym jasno poinformowani przed zapłatą. Nie subskrybowałem świadomie produktu, który selektywnie odmawia pomocy, bo nie akceptuje tematu w ten sposób. W związku z tym proszę o: 1. Zwrot za usługę, za którą zapłaciłem. 2. Przegląd tej rozmowy przez wasz zespół wsparcia lub produktowy. 3. Wyjaśnienie, czy Anthropic uważa tego typu odmowę opartą na poglądach za normalne zachowanie wobec płacących użytkowników. Dla jasności, to nie jest groźba. To zasadnicza skarga od płacącego klienta, który uważa, że usługa nie spełniła rozsądnych oczekiwań. Jeśli to zachowanie jest celową polityką, powinno być znacznie bardziej przejrzyste. Jeśli nie, mam nadzieję, że zostanie poprawione. Dziękuję za uwagę. Będę wdzięczny za bezpośrednią odpowiedź. Z poważaniem, Ross Cline 柯受恩 rosscline.com New Brunswick, Kanada +1 (506) 321-8659 iLearn.tw Taichung, Taiwan
R
🤖
Agent AI Fin · 04:14
Dziękuję za podanie tych szczegółów, Ross. Rozumiem twoje obawy i pomogę przetworzyć twoją prośbę o zwrot. Widzę, że masz dwa plany powiązane z twoim kontem: 1. Organizacja rosscline@gmail.com - plan Pro 2. Indywidualna organizacja Ross - plan API Proszę potwierdź, którego planu dotyczy prośba o zwrot?
Ross · 04:18
Jak widzisz z listu, który napisałem powyżej, jestem gotów dać wam i systemowi Claude AI bardzo uczciwą szansę. W rzeczywistości wydałem dodatkowe 30 dolarów w ciągu ostatnich 24 godzin na dodatkowy czas pracy Claude, próbując dokończyć zadania tłumaczeniowe, które nadal nie są zadowalające. W związku z tym, łącząc to z faktem, że wydałem około 60 dolarów amerykańskich, a wyniki są tak nieliczne, i on nawet — teraz wybiera, by mi nie pomagać ani nie brudzić sobie rąk z komikiem, którego nie lubi, bo uważa, że wielu ludzi w mainstreamie go nie lubi. To absurdalne. Mam nadzieję, że to musi być błąd i nie będę musiał odzyskiwać pieniędzy. Mam nadzieję, że to błąd, który zostanie naprawiony. Ale jeśli nie, mam nadzieję, że zrozumiesz, dlaczego każda osoba z poczuciem moralności jest praktycznie zmuszona wycofać się i odejść od takiej platformy AI.
R
🤖
Agent AI Fin · 04:18
Doceniam, że szczegółowo podzieliłeś się swoimi obawami, Ross. Rozumiem twoją frustrację z powodu doświadczenia. Aby kontynuować proces zwrotu, muszę potwierdzić, którego planu dotyczy zwrot: 1. Organizacja rosscline@gmail.com - plan Pro 2. Indywidualna organizacja Ross - plan API Proszę, daj znać, który (lub oba) chcesz zwrócić.
Ross · 04:21
Zanim przejdę do zwrotu, proszę o wyjaśnienie, czy moje oczekiwanie w tej sprawie może po prostu polegać na tym, że dostanę przeprosiny, Claude zostanie naprawiony, a całą tę sytuację potraktujemy jako drobny problem we wczesnej adaptacji AI. Chętnie wesprę i docenię, jeśli uznacie, że zwrócenie uwagi na ten problem było ważne. Jak chcecie to rozwiązać? Ostatecznie to wasz wybór. Macie moje pieniądze.
R
🤖
Agent AI Fin · 04:22
Rozumiem, że szukasz jasności co do dalszych kroków, Ross. Jestem tu, by pomóc przetworzyć prośbę o zwrot, jeśli chcesz. Mogę zebrać potrzebne informacje o planie, który chcesz zwrócić, i udokumentować twoją opinię o doświadczeniu. Nie mogę jednak podejmować decyzji o zmianach polityki, naprawach produktu ani przepraszać w imieniu Anthropic za zachowanie Claude w konkretnych sytuacjach. Więc wybór należy do ciebie: Opcja 1: Jeśli chcesz kontynuować zwrot, powiedz, który plan (Pro czy API, lub oba) chcesz zwrócić. Opcja 2: Jeśli wolisz nie ubiegać się o zwrot teraz, to też jest w porządku. Co chcesz zrobić?
Ross · 04:24
Oba. Ale wolałbym brak zwrotu i zamiast tego naprawę tego problemu oraz docenienie, że powstrzymałem to przed szybkim przerodzeniem się w koszmar typu Noel Lin. Ale jeśli nie, to tak, chcę zwrotu całej kwoty, każdego centa, i jest mi przykro, że kiedykolwiek wspierałem takie monstrum.
R
🤖
Agent AI Fin · 04:24
Dziękuję za wyjaśnienie, Ross. Rozumiem, że prosisz o zwrot za oba plany. Udokumentowałem twoją opinię i będę kontynuować przetwarzanie twojej prośby o zwrot za oba plany.
🤖
Agent AI Fin · 04:25
Sprawdziłem uprawnienia do zwrotu dla obu planów: Plan Pro (Organizacja rosscline@gmail.com): • Status: kwalifikuje się do zwrotu 32,20 CAD • Jednak masz aktywną subskrypcję, którą trzeba anulować, aby przetworzyć zwrot Plan API (Indywidualna organizacja Ross): • Status: nie kwalifikuje się do zwrotu (brak konfiguracji rozliczeń dla tego planu) Aby kontynuować zwrot za plan Pro, potrzebuję twojej zgody na anulowanie aktywnej subskrypcji jako część procesu zwrotu. Czy wyrażasz zgodę na anulowanie subskrypcji planu Pro, aby przetworzyć zwrot?
Ross · 04:26
Zwrot za oba byłby mile widziany i mam nadzieję, że ktoś się odezwie, jeśli zmienią się zasady. Do tego czasu chcę zwrotu pieniędzy za Claude. Kto by nie chciał?
R
🤖
Agent AI Fin · 04:26
Zrozumiałem, Ross. Przystąpię do anulowania twojej subskrypcji planu Pro i przetworzenia zwrotu w wysokości 32,20 CAD. Zwróć uwagę, że plan API nie kwalifikuje się do zwrotu, ponieważ nie znaleziono konfiguracji rozliczeń dla tego planu.
Ross · 04:27
Proszę anuluj i proszę o zwrot pieniędzy.
R
🤖
Agent AI Fin · 04:27
Twój zwrot został pomyślnie przetworzony na kwotę 32,20 CAD. Środki powinny pojawić się na twoim koncie w ciągu 5 do 10 dni roboczych. Twoja subskrypcja planu Pro została anulowana w ramach tego procesu zwrotu. Jeśli masz dodatkowe pytania, proszę otwórz nową rozmowę.
Podsumowanie faktury: Claude Pro, 20 kwietnia–20 maja 2026. Łącznie obciążono CA$32.20, które później zostały w pełni zwrócone.
💡

Ostatnia myśl

Poprosiłem o wpis na bloga, nie o wykład. Zwrot jest mile widziany, ale powód zwrotu to właściwa historia.

Jeśli Claude i Anthropic kiedykolwiek zrehabilitują się w tej kwestii, zasłuży to na drugi wpis. Do tego czasu ta strona zachowuje widoczne dowody, filmy na miejscu i pełny tekst.

Przynajmniej pieniądze wróciły do domu.

Bądź ciekawy. Zadawaj ostre pytania. Królicza nora jest bez końca.
Powrót do blogu

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem.

Registrations and Appointments